Supervize

Supervize je nástrojem profesionální pomoci pro všechny pracovníky, kteří pracují s lidmi. Napomáhá procesu reflexe a sebereflexe, přináší nadhled, umožňuje hledat nové cesty, rozvíjí kvalitu služeb, ale i jednotlivých pracovníků. Supervize je vhodná pro pracovníky na všech stupních řízení a především pro pracovníky, kteří přímo pracují s klienty, zákazníky, studenty apod. Supervizor stojí na jejich straně a je přítomen kvůli nim. Externí supervizor je užitečný tam, kde selhávají tradiční nástroje, běžné v dané organizaci, kde nedostačují kompetence a schopnosti vlastních pracovníků organizace. Nebo tam, kde tyto kompetence a schopnosti nedokáží použít.

Ale supervizor není jen „hasičem požáru“. Jeho úkolem je napomáhat rozvoji všech účastníků supervize, nezastupitelné místo má i při prevenci syndromu vyhoření, při řešení konfliktů v týmu apod. Výhodou externího supervizora je to že přináší nadhled, není zaujatý a ovlivněný vztahy v dané organizaci.